Totes les notícies Internacional Els mossos impedeixen tota mostra de rebuig al príncep

Els mossos impedeixen tota mostra de rebuig al príncep PDF Imprimir E-mail
Martes, 19 de Julio de 2011 13:52

Mentre passaven cotxes i autocars sense cap problema a nosaltres ens han retingut, identificat i revisat el cotxe sense més explicació. A partir d’aquí hem patit el que ens ha semblat un autèntic atemptat a la democràcia: ens han obligat a fer marxa enrere i ens han negat l’accés a Montserrat. Sense més explicació i sense que trobessin cap mena de negligència per part nostre, un mosso sense el número d’identificació (i malgrat s’excusen quan són antidisturbis, aquest duia un anorac amb el velcro preparat per dur la identificació però no la duia) ens ha fet tornar per on hem vingut.

Nosaltres davant la ràbia que ens ha provocat que ens neguessin l’entrada a nosaltres, mentre la resta de visitants podien passar sense problema, hem anat a Monistrol a intentar-ho per allí.

Un cop a Monistrol i veient que els controls eren els mateixos amb la voluntat de barrar el pas a qualsevol possible visitant amb voluntat de xiular al príncep, hem decidit i emprès el camí a peu.
Aproximadament una hora més tard arribàvem a dalt i després de pocs minuts, el temps just per que tothom begués de la font, s’ens han presentat els Mossos d’Esquadra per identificar-nos. Pocs minuts més tard érem tots dins la comissaria del Monestir.

El Monestir estava ple de policia per tot arreu (franctiradors, secretes…). La veritat que la sensació que donava deuria ser de seguretat per el monarca, per que per la resta de la gent es podia viure com un estat de setge. El que segurament suposa un gasto extraordinari i desorbitat per els catalans i catalanes. A part de manca de llibertat.

A comissaria ens han registrat i retingut. Aquí hem presenciat la única vulneració a la legalitat que hem viscut aquest dia: hi havia dos mossos identificats amb el mateix número d’agent a la camisa. Quan els hem fet valer la il·legalitat, un d’ells ha respòs que era una broma i ràpidament s’ha retirat la identificació.

És a partir d’aquí que han fet créixer la tensió i han dit que teníem dos opcions: quedar retinguts allí a comissaria o treure’ns ells de la muntanya amb la furgona. Veient com havien pres la llibertat a Montserrat, hem decidit marxar.

Ens han dut fins abaix a Monistrol on ens han aclarit que tot el dispositiu era gràcies al Pare Abat qui ha donat permís per fer el que calgués per evitar cap mena de manifestació de rebuig. Però és ja allí a Monistrol que ens han acompanyat a peu uns vuit policies, ens han regirat el vehicle d’un militant de dalt a baix i han deixat marxar qui anava amb transport públic. Minuts més tard i al no trobar res ens han deixat marxar.

Des de la CUP denunciem tot el dispositiu desorbitat dels Mossos d’Esquadra i l’Exèrcit espanyol per la visita del Príncep i estudiarem tot el que s’ha viscut avui, per si és motiu de denúncia. Especialment el fet de les identificacions dels agents. Avui hem après fins on arriba la força de la oligarquia endèmica que esclavitza el nostre poble i nosaltres seguim més armats que mai per la raó i les paraules de seguir lluitant contra els enemics de la llibertat. Per això seguim i seguirem cridant:
Fora la monarquia espanyola! Fora les forces d’ocupació!